KW! label bevestigt belang van evenementen voor Katwijk.
Op donderdag 29 mei reikte Katwijk Marketing maar liefst zes KW! Label certificaten uit aan Katwijkse organisaties. Terwijl op de achtergrond de beachvolleyballers in de praktijk toonden hoeveel reuring een evenement – ondanks minder goede weersvoorspellingen – kan realiseren, kregen de vertegenwoordigers van de zes organisaties erkenning voor het feit dat hun evenement een waardevolle bijdrage levert aan de Katwijkse gemeenschap.
Voor 2014 hebben inmiddels 6 organisaties het label toegekend gekregen: de Kippen- en Kuikenloop, de Visserijdagen, Haringrock, de Toeristenmarkt, de Flower Parade en BeachPower! De toekenning van dit label is voor andere (toekomstige) partners van deze organisaties een aanbeveling tot samenwerking en tot ondersteuning van het evenement. Voor bezoekers fungeert het label als kwaliteitskeurmerk.
Katwijk Marketing kent het KW! Label toe aan evenementen met een bovenlokale uitstraling, die een bijdrage leveren aan het versterken van de positie van Katwijk als toeristische en recreatieve bestemming. ‘Erkenning, daar draait het om’, legt Piet de Vries van Katwijk Marketing uit. ‘De evenementen die hier georganiseerd worden maken Katwijk tot een aantrekkelijke gemeente om je vrije tijd te besteden en daar profiteren niet alleen toeristen, maar ook lokale bedrijven en inwoners van. Het label is een bevestiging van het belang van een evenement voor Katwijk. We zijn er dan ook trots op dat we dit jaar al 6 certificaten kunnen uitreiken en we hopen dat er nog meer zullen volgen!’